MIT JELENT A HOZZÁÁLLÁS ??
2013.03.12 16:14
Mit jelent a hozzáállás az attitűd?
Beküldte SZE - k, 12/08/2009 - 08:09
A hozzáállás az a kapcsoló, amely mindent elindít! A jó hozzáállás a sikerhez vezető úton is mindenkit elindít !
Hozzáállásod a gondolkodásmódodból fakad, és azt tükrözi, milyen érzésed van azzal kapcsolatban, amit teszel. Ez a belső érzés megmutatkozik a viselkedésedben, a nem verbális kommunikációdban, és az a baj vele, hogy nagyon nehéz eltitkolnod. Amit belülről érzel bizonyos dolgokról, az általában kívül is meglátszik rajtad, és anélkül is látható, hogy akár egyetlen szót is szólnál bármiről.
A hozzáállás saját magad előőrse, lépésekkel megelőzi a hangodat. Olyasfajta elkötelezettséget jelent az üzlethez, ami anélkül látszik rajtad, hogy megszólalnál.
A megjelenésed, a viselkedésed alapján azonnal látják rajtad, milyen a hozzáállásod a dolgokhoz. Ha erről az üzletről akarsz beszélni valakinek, még semmit sem szóltál, még el sem kezdted a mondataidat, de rajtad már látják, hogy te mennyire állsz ki a saját üzletedért, mennyire hiszel benne. Van benned szenvedély? Lobog benned tűz? Lelkesedsz azért, amit képviselsz? Számolj azzal, hogy nem az a legfontosabb, mit mondasz, hanem hogy hogyan mondod, és még inkább az, hogy mit és milyen módon cselekszel.
A képességedtől függ az, hogy mit tudsz megtenni. A motivációdtól az, hogy valóban megteszed-e, a hozzáállásodtól pedig az, hogy milyen jól teszed azt, amit teszel.
A hozzáállásod nem csak abból látszik, amit megteszel, hanem abból is, amit nem teszel meg.
A hozzáállás belül gyökerezik, de kívül érlel gyümölcsöt.
A hozzáállással egy nagy baj van, hogy ez nem a szavaidból, hanem a cselekedeteidből derül ki. Hiába mondogatod azt, hogy: „Én elkötelezett vagyok! Én szenvedélyes vagyok! Én hiszek ebben az üzletben!”, ez önmagában nem sokat ér. Ezt mondani lehet, de a tekinteteden, a szemed sugárzásán, az arckifejezéseden, a testtartásodon meglátszik, hogy ezt te valóban így gondolod, vagy csak beszélsz róla.
A hozzáállás lehet igaz barátunk, de lehet az esküdt ellenségünk is!
A hozzáállásod sokkal őszintébb a szavaidnál, ezért, ha jó a hozzáállásod, akkor nem kell nagy szavakat használnod.
A jól végzett munka nem igényel semmiféle magyarázatot. A kitűnőség az, ha egy szokásos dolgot szokatlanul jól csinálsz.
Ha nem megfelelő a hozzáállásod, akármilyen nagy szavakat használsz, semmit sem fog érni. A hozzáállásod hozzád vonzza az embereket, vagy eltaszítja őket tőled. Ebben az üzletben nagyon igaz, hogy sokszor a hozzáállásodat „veszik meg”. Azt látják, hogy ebben a lehetőségben hiszel, hogy van szenvedélyed, kitartásod. Ha az ajánlatodhoz méltó az attitűdöd, akkor ezt vásárolják meg tőled. Azt mondják, hogy erre ők is vevők, és ebben ők is hisznek. Ha nem ilyen a hozzáállásod, akkor nem fogják tőled megvenni. Egy dolog biztosan nem sikerülhet: rossz hozzáállással másokat motiválni. Nem érhetsz el eredményt ilyen üzenettel: „Én ezt nem nagyon szeretem, de te csak vedd meg!” „Én nem tudom ezt csinálni, de neked megmutatom, hogyan kellene!” Ez az üzlet arról szól, hogy minden, amit te cselekszel, az a munkatársaidban fog másolódni. Gyakori eset, és talán te magad is megtapasztaltad az életben, hogy a képességeid alapján bárki lehettél volna, az iskolában elérhettél volna akármilyen eredményt, de a hozzáállásod vereségre ítélt.
Annak idején az osztályfőnököm azt mondta, hogy a képességeim alapján bárhova eljuthatnék, de a jelenlegi hozzáállásom miatt ott sem tartok, ahol mindenképpen tartanom kellene.
Fiatalon a legtöbb ember nem veszi ezt komolyan, de később az élet igazolja! Egy-egy kudarc utólagos értékelésénél bizonyára már te is rájöttél, hogy a szükséges tudásod meg lett volna a sikerhez, ám egyvalami hiányzott: a jó hozzáállásod ahhoz a dologhoz, amihez egyébként minden adottságod megvolt.
Nagyszerű dolgokat olyan emberek visznek végbe, akiknek nagyszerű gondolataik vannak, aztán egyszerűen nekiállnak, hogy megvalósítsák álmaikat.
A hozzáállás nem nyugszik, amíg kifejezésre nem jut. Belülről tör ki, mint a vulkán. Nagyon sok ember megpróbálja eltakarni a rossz hozzáállását, próbál színészkedni, szerepet játszani ebben az üzletben. A baj ott kezdődik, amikor nehéz szituációk adódnak, és akkor kitör belőlük, hogy nekik ténylegesen milyen véleményük is van a dolgokról, az üzletről.
Sok emberen látszik, hogy erővel próbál uralkodni magán, kétségbeesetten igyekszik az érzéseit féken tartani.
Ez olyan, mint a pezsgős dugó: más lazítja ki, de aztán a végén kirepül, és nagyot durran!
A hozzáállás belül gerjed, és mindig kifejezésre akar jutni kívül is. Nem tudod lenyelni, nem tudod eltakarni örökre. A hozzáállásodat meg tudod változtatni, de a rossz hozzáállást nem lehet eltakarni.
Mikor kell megfelelő hozzáállást kialakítanod az üzletedhez?
A megfelelő hozzáállást ennek az üzletnek a kezdetén kell elnyerned. Az MLM üzletben sok mindent lehet a tevékenység végzése közben megszerezni. Az üzleted növekedésével párhuzamosan egyre újabb és újabb ismeretekre van szükséged: először szakmai ismeretre, áruismeretre, aztán ügyfélismeretre, vevőismeretre, partnerismeretre, kommunikációs ismeretre, majd üzletépítési ismeretre. Ezeket mind meg tudod szerezni ebben az üzletben. Előbb-utóbb szükséged lesz tervezési ismeretekre, hogy hogyan tervezd meg az üzletedet, és menedzsment képzésre, hogy hogyan irányítsd. A végén pedig nélkülözhetetlenek a pénzügyi és a magas fokú üzletviteli ismeretek. Minél jobban növekszik a munkatársaid köre, annál magasabb szintű ismereteket igényel tőled ez az üzlet. Lehet, hogy egyszer majd több ezer fős csapatod lesz, amely egy nagyvállalat formáját mutatja, és azt neked kell majd vezetned. Egyetlen kivétel van, amit nem lehet menet közben megtanulnod: a megfelelő hozzáállás! Erre már az üzlet elejétől kezdve szükséged van. Nem mondhatod azt, hogy: „Amikor majd arra lesz szükségem, hogy kellő pénzügyi ismerettel rendelkezzem, majd akkor kell a jó hozzáállás is!”
A hozzáállással az a baj, hogy nem lehet menet közben összegyűjteni.
Nem mindegy, hogy milyen a hozzáállásod a termékhez, a szolgáltatáshoz, nem mindegy, hogy milyen a hozzáállásod a vevőkhöz, nem mindegy, hogy milyen a hozzáállásod az üzlettársaidhoz, a partnereidhez, a vezetőidhez stb.
Ha ezzel nem vagy tisztában, és úgy gondolod, hogy a hozzáállásodat majd valamikor később összerendezed magadnak, akkor nagyot tévedsz! Az a baj, hogy amint ezt az üzletet elkezded, először nem az üzlettársaid fürkésznek, hanem a rokonaid és a barátaid, akik meg akarnak ebben akadályozni, és azok, akik minden ilyen típusú üzleti vállalkozáshoz negatív érzésekkel viszonyulnak. Figyelik, milyen a hozzáállásod. Amikor azt látják, hogy nem megfelelő, akkor rád fognak rontani, és elkezdik mondani azokat a negatív dolgokat, amelyektől a hozzáállásod akár meg is fordulhat. Ha viszont azt látják, hogy attitűdöd az első pillanattól kezdve megfelelő, akkor ezt a küzdelmet feladják, és keresnek valaki olyat, akinek könnyebben el tudják venni a kedvét valamitől.
Nagyon könnyű rossz gondolatokra szert tenni, de nehéz velük élni. Nehéz jó gondolatokra szert tenni, de sokkal könnyebb velük élni.
Gondolom, neked is volt olyan ismerősöd, aki kísérletet tett arra, hogy lebeszéljen erről az egészről, amikor úgy látta, hogy még nem jó a hozzáállásod a dolgokhoz. Pontosan érezte, hogy valami még nincs rendben az attitűdöd körül. De attól a pillanattól kezdve, amikor azt látta, hogy te az üzletépítés kérdésében eltökélt vagy, és úgysem tud eltántorítani, akkor feladta. Sőt, talán olyan is volt, aki elkezdett érdeklődni, hogy tulajdonképpen mi is az, amivel foglalkozol. Itt tapasztalhattad meg azt, hogy a hozzáállásod képes megfordítani mások nézeteit az ilyenfajta üzletekről. Ha ezt az üzleti vállalkozást méltóan akarod felépíteni, úgy, hogy azért nyugodtan kiállhass, akkor legyen jó a hozzáállásod, mert kizárólag ezzel tudsz hatni más emberekre.
Ha jobban akarsz élni, mint mások, akkor olyan dolgokat is meg kell csinálnod, amire mások nem hajlandók.
A siker egyik biztos mércéje, hogy több és jobb szolgáltatást nyújtunk annál, mint amit elvárnak tőlünk.
Nagyon sokan állítják, hogy nem lehet sikert elérni ebben az üzletben. Biztosan mondták neked is: „Ne is kezdj hozzá, ez lehetetlen! Ezt úgysem tudod megcsinálni!” Biztos bukást jósoltak neked, teljes meggyőződéssel. Vannak, akik ezt megmondják a szemedbe, és vannak, akik a hátad mögött beszélik, amikor megtudják, hogy ilyesmivel foglalkozol; ők a kollegáid, a munkatársaid, a szomszédok, a rokonok. Azok, akiknek megmutattad ezt az üzletet, de ők nem akarják, vagy azok, akiknek még nem mutattad meg, de tudomást szereztek róla, hogy ezt csinálod, és arról beszélnek egymás között, hogy ebbe te biztosan bele fogsz bukni!
Nagyon sokan riogatnak majd, hogy milyen veszélyek leselkednek rád. Elmondják, hogy megszűnik a cég, hogy ezeket a termékeket, szolgáltatásokat tulajdonképpen nem is lehet eladni, hogy nem fognak fizetni neked a munkádért, hogy nem lesznek üzlettársaid. Ezek mindegyike egy-egy „nyúzópróbája” a te hozzáállásodnak! Erre én azt tudom tanácsolni neked, hogy csak mosolyogj, és veselkedj neki, mert ez a legjobb, amit tehetsz. Gyűrd föl az inged ujját, és kezdd el! Láss neki, mert a feladat csak addig tűnik megoldhatatlannak, amíg egyszer meg nem oldottad!
Neked is sokan mondják majd, hogy ezt nem lehet megcsinálni. Légy tisztában vele, hogy ezzel csak azt jelentik ki, hogy számukra megoldhatatlan a feladat. A lehetetlen csak egy vélemény.
Aki bártan ki mer nyitni egy ismeretlen ajtót, az a siker árát kezdi megfizetni. Az ajtónyitás erő kérdése, de hogy az ajtó nyitva maradjon, ahhoz jellem is kell.
Ha te elhiszed, hogy megoldható, és megcsinálod, akkor az üzlettársaid is elhiszik, hogy ezt meg lehet csinálni. Ebben az üzletben ez jelenti az igazi példát. Ha te megmutatod, hogyan lehet tíz új társat szponzorálni, ha megmutatod, hogyan lehet termékre, szolgáltatásra vásárlót találni, akkor azok, akik számára ez megoldhatatlannak tűnt, azt fogják mondani, hogy ez mégis csak megoldható. Ha te sem csinálod meg, akkor ők ugyanúgy azt fogják mondani, hogy ez megoldhatatlan! Ezért törekedj arra, hogy mindezt te magad is megtegyed, mert elég csak egyszer túllépned rajta, és utána már a munkatársaid is megteszik.
Nem csak mások hozzáállását tudod ezzel megváltoztatni. Attól a pillanattól kezdve, hogy valamit megoldottál, holnap is el fogod hinni, hogy az még egyszer megoldható! Ha egyszer sem csinálod meg, soha nem fogod elhinni! Sőt, lesznek olyanok, akik azt mondják, hogy: „Na ugye! Megmondtam!” Ennek hatására végképp elhiszed, hogy az, ami addig alig megoldható volt, egyszerre átcsap a számodra teljesen megoldhatatlan kategóriába.
Ezért mondják is, hogy a jó üzletembert az ilyen vállalkozásokban az különbözteti meg a sikertelentől, hogy néha olyasmire is vállalkozik, ami megoldhatatlannak tűnik.
A sikeresek számára megoldhatatlan problémák nincsenek, legfeljebb csak olyan dolgok, amelyek eleinte annak tűnnek.
Nem nagy emberek visznek végbe nagy dolgokat, hanem a dolgok véghezvitele tesz naggyá embereket.
Milyen önkorlátozó megjegyzések ronthatják a hozzáállásodat?
Rengeteg olyan önkorlátozó állítást hitethetsz el saját magaddal az életed során, amelyek tipikusan a hozzáállásodat rontják.
Az egyik jellegzetes helyzet, amikor bemutatja neked valaki ezt az üzletet, és elmondja, milyen szintekre lehet eljutni benne, mire te ilyeneket mondasz: „Ez még senkinek sem sikerült!” „Minek törjem magam, úgysem fogom tudni én ezt megcsinálni!” „Több ismerősöm próbálkozott már vele, de nekik sem sikerült, hát akkor miért pont nekem sikerülne?” „Úgysem vagyok képes rá!” „Hiába kezdeném el, úgy sem lenne rá időm! Ma nem érek rá, holnap sem, a jövő héten sem, én erre képtelen vagyok!” „Ezt én úgysem tudom megtanulni!”
Aztán, ha már beléptél az üzletbe, de nem igazán hiszel benne, akkor lehet, hogy miközben meghívsz valakit, ezt dünnyögöd magadban: „Áh! Úgysem jön el!” Volt már olyan, hogy valakit meghívtál egy bemutatóra, és miközben mentél az előadóterem felé, azt gondoltad, hogy úgysem fog eljönni? Általában nem is jön el ilyenkor! Mintha megérezné, hogy te ott belül már úgyis eldöntötted, hogy ő nem jön el.
Amikor elmentél valakihez, hogy megkérdezd, mi a véleménye az üzletről, már a lépcsőházban azon morfondíroztál, hogy mit fog mondani. Előre feltételezted, ami aztán be is következett: azt mondta, hogy: „Nem!”
Önkorlátozás az is, amikor elmész valakihez, hogy beszélj neki az üzletről, és ezt mormolod magadban: „Áh! Biztos nem lesz otthon!” Az illető pedig, mintha meghallotta volna, „elbújt”, csakhogy ne érd őt utol.
Ebben az üzletben veled is előfordulhat, hogy ezt hallod belülről: „Nekem erre úgysem lesz időm!” Nyugodj bele, így valóban nem is lesz!
Néha addig mondogatod magadnak az ilyen önkorlátozó dolgokat, amíg azok tényleg meg is történnek, aztán elmérgesedik körülötted még a világ is.
Miért fontos a jó hozzáállás ebben az üzletben?
Érdekes, hogy az egyik ember mennyire különbözik a másiktól annak következtében, amit belül gondol! Amilyen a gondolkodásmódod, úgy beszélsz, és úgy is cselekszel. Ez a hozzáállásban is igaz! Ahogy belül gondolkodsz, az kívül is megjelenik rajtad, és aszerint is teszed majd a dolgaidat. Ha rossz a hozzáállásod, az azt jelenti, hogy rosszul gondolkodsz, és ennek következtében sok olyat is mondasz és teszel majd, ami ártani fog az ügyeidnek. Ezzel szemben a jó hozzáállás valóban hatásos, és a legnagyobb kötőerőt jelenti ebben az üzletben! Ezzel tudsz magadhoz vonzani embereket!
Érdemes vigyázni a gondolatainkra, mert szavakká válnak. Vigyázzunk a szavainkra, mert tettekké válnak. Vigyázzunk a tetteinkre, mert szokásunkká válnak. A jellemünket pedig a szokásaink alakítják!
Az a legfontosabb, hogy másokra milyen hatással tudsz lenni. Nem a termék vagy a cég van jó hatással az emberekre, hidd el, hanem a te hozzáállásod, és hogyha ez megfelelő, akkor elfogadják tőled a terméket, a céget és minden mást is. Sajnos, ez fordítva nem működik! Képviselhetsz bármilyen jó ügyet, ha rossz a hozzáállásod, azt nem fogják tőled elfogadni.
A jó hozzáállás legnagyobb ellensége a belső vihar, ami az emberben belül játszódik le. Ez az, ami szétrombolja a jó hozzáállást az üzlethez. Belső vihart okozhat például a félelem a kudarctól! Érezted már te is azt, hogy félsz a kudarctól? Pedig biztosan tudod nagyon jól, hogy a sikerhez vezető út végig kudarccal van kikövezve, nem? Hallottál már olyan emberről, aki azt mondta, hogy neki csak sikerei voltak? Lehet, de ő biztosan csak kintről mesélt az üzletről. Aki ebben az üzletben sikeres, az soha nem mond ilyet. Azt mesélhetné el inkább, hány nemet kapott, hány betartatlan ígéretet kapott, hány olyan dolog történt vele, amire nem számított! Mennyi kudarcot kellett átélnie és feldolgoznia, amíg eljutott a sikerhez!
Ha úgy szeretnél repülni, mint a sas, akkor ne maradj a csirkék között!
A sikeres üzletembert onnan lehet megismerni, hogy soha nem adja fel. Ez az, ami őt győzelemre esélyes embernek minősíti, ellentétben azokkal, akik örökké azt mondják, hogy: „Nekem ez úgy sem sikerül, én úgyis vesztes vagyok!”
Levegőből egyébként sem lehet lendületet venni! Ahhoz padlót kell fogni. A hármasugrást sem úgy tanítják, hogy: „Nem kell lelépned, fiam, majd a levegőben vegyél közben lendületet!”, hanem inkább így: „Nyújtsd meg az ugrást, és közben, ha földet érsz, onnan vegyél még nagyobb lendület!”
Ez az üzlet pont ilyen! Neked nem csak egyszer, kétszer vagy háromszor, hanem néha ötször, tízszer is lendületet kell venned, de nyugodj bele, ezt csak szilárd talajról lehet. Ez a talaj ebben az üzletben az a bukás, amitől az ember tényleg padlót fog! Amikor úgy érzi, hogy vége! Sokan innen állnak fel, innen vesznek nagy lendületet! Innen vesznek újabb hitet, kitartást, szenvedélyt, mert tudják, hogy ennek az üzletnek ez a természete, hogy ilyen eset gyakran előfordul! Nem hiába mondják, hogy szenvedély nélkül nincs siker! Ha benned nem ég valamilyenfajta szenvedély az üzletedért, soha nem leszel ebben sikeres!
Az sem garantálja ugyan a hosszú életet, ha nem átlagosan gondolkodsz, ha úgy dolgozol, hogy minél hamarabb elérd az üzleti sikert, de azt igen, hogy onnantól kezdve, amíg élsz, minőségi életet élhetsz.
Az átlagember mindenben átlagosan gondolkodik, az átlagtól eltérő ember pedig tudja, hogy egyszer majd az átlagtól eltérő módon fog élni, ha az elején az átlagtól eltérő a gondolkodása, és ha az átlagtól eltérően cselekszik.
Ez is egyfajta felelősségérzetet mutat ebben az üzletben, ha tudod, hogy az elején az átlagtól eltérő gondolkodásra van szükség. Van, aki azt mondja: „Majd ha úgy élek, akkor majd másképp fogok gondolkodni.” Csak akkor már nem biztos, hogy egyáltalán élni fog.
Nem engedheted meg magadnak, hogy valahol ne legyél ott, de azt egyáltalán nem engedheted meg, hogy jó dolgoknál hiányozz, ha megtehetnéd, hogy ott legyél!
Sokszor próbálsz olyan dolgokon változtatni ebben az üzletben, amelyeket nem tudsz befolyásolni. Változtatni akarsz az üzlettársaidon, a vevőkön, a cégen. Pedig egyetlen dolgon kellene csak változtatnod: a hozzáállásodon. Ráadásul éppen ezen az egyen dől el minden!
Ahhoz, hogy valami megváltozzék az életünkben, változtatnunk kell valamit az életünkön.
Soha nem a körülmények, hanem a hozzáállás teszi elégedetlenné vagy boldoggá az embert.
Sokan azt hiszik, hogy a körülményektől lesz minden más, de ez nem igaz. Néha akkor is megváltoznak az érzéseid, ha a körülmények nem változnak! A körülményekhez való viszonyod számít, az, hogy te hogyan állsz a körülményekhez!
Ha nem tudjuk a szél irányát és sebességét megváltoztatni, akkor a vitorlát kell jól beállítani.
Vannak, akiknek soha semmi nem megfelelő. Változtatni nem tudnak, és ettől a pillanattól kezdve örökké a körülményekre haragszanak. Ha valaki nem tudja megváltoztatni a körülményeket, akkor változtassa meg a hozzáállását.
Attól mert valaki a problémáihoz rosszul viszonyul és feladja a céljait, azért még a problémák megmaradnak!
Tonk Emil