Az internet CÉL vagy ESZKÖZ ??
Internet, cél vagy eszköz?
Beküldte ZZ - sze, 11/28/2012 - 13:34
Életünket és mindennapjainkat visszafordíthatatlanul átszőtte a világháló. Újabban komoly térhódításba kezdtek az olyan internetes MLM cégek, melyeknek nemcsak eszköze, hanem célja is az online felület. Nem szándékom bírálni az ilyen koncepciókat, de fokozott figyelmet és óvatosságot igényel a téma, nehogy olyasvalamiért fizessünk, ami ingyen is a rendelkezésünkre áll a világhálón. Kétségkívül vannak cégek, amelyek nem kétes hírrel építenek piramist pszeudotermékekre, de miért is akarnánk kielégíteni az ember ősi igényét a kapcsolatra egy csinosan színváltós grafikus dizájnnal és egy jól photoshopolt fényképpel?
Nem élni a modern technikai vívmányok nyújtotta lehetőségekkel badarság lenne, azonban fontos szem előtt tartani a vékony határvonalat, amely elválaszt két nagyon különböző dolgot: meddig áll az internet a mi szolgálatunkban és hol van az a pont, amikor fordul a kocka és mi állunk az internet szolgálatába.
Ne hagyjuk veszni a személyes kapcsolatot, hiszen ez az MLM sava-borsa. A kézzel fogható valóságos emberi kapcsolat, a több csatornán zajló kommunikáció mind, mind hitelesíti a tartalmat. Az ember társas lény, fontos, hogy tartozzon valahová. A közös érdeklődési kör, azonos cél, közös múlt és jövő, megannyi tapasztalat és emlék- ez mind összekovácsolja a csoportot, ahol jó együtt dolgozni. Egy jó szponzor olyan csapatot épít, amely megtartó erővel bír az egyén számára, és nem hagyja magára egy-egy gyengébb hónapban sem. Ezekkel az értékekkel versenyzik egy kék link és néhány nyájas mondat kimásolva egy sikerkalauzból? Meghamisított valóság, fél információk és nick nevek mögé bújt felhasználók? Törekedjünk a személyes jelenlétre, legyünk hitelesek, hiszen az emberek a non-verbális csatornákon érkező kommunikációra reagálnak. Nem a kimondott szó, hanem a közlés módja az, ami végső soron meggyőzi a másik felet. A pozitív energiák a lelkesedés olyan erőteret hoz létre az ember körül, amely mágnesként vonzza a többieket. Ezt sem tudja az a bizonyos kék link és villogó animáció a képernyőn.
Kezeljük helyén a dolgokat, az eszközök szolgáljanak minket és legyenek segítségünkre az emberek elérésében, megkeresésében, de ne hagyjuk, hogy túllépjenek ezen a funkción. Ne a puska vegye vállára az embert! Törekedjünk minél mélyebb önismeretre, hogy hitelesek tudjunk maradni és tartsuk forrón a motivációnkat sok-sok személyes találkozással. Ismerjük meg a másikat, legyünk iránta kiemelt figyelemmel, fürkésszük ki dédelgetett álmait, vágyait, és ezeken keresztül szólítsuk meg mindent elsöprő üzleti koncepciónkkal.
ZZ